Răsfăţ în Bari!

Minunatul oraş portuar Bari, din zona Puglia Italia a fost pe lista încă din luna noiembrie 2015! Număram lunile, apoi săptămânile, zilele…

Câteva date minimale de ştiut:
– are ieşire la marea Adriatică
– este mai cald decât în Timişoara/România
– este un oraş destul de mare, asemănător ca populaţie cu Timişoara
– cu wizz air din Tm faci 1 ora şi 10 min.
– plajele sunt la ceva distanţă de centrul oraşului.
– este amplasat chiar în călcâiul Italiei

where-is-Bari-map-of-Italy

Acum nu o să întru în detalii cu obiective turistice pentru că review-uri despre Bari sunt o groază în română; o să pun câteva linkuri care m-au ajutat pe mine: obiective/ponturi, impresii, delicii, alte bunatati.

Ca şi aplicaţie pe telefon mereu folosesc CityMaps2Go, unde îţi downloadezi hărţile şi le poţi folosi offline apoi.

Şi că să încep povestea…Zborul din Timişoara a fost în jurul orei 11 dimineaţa, a durat o ora, trece foarte repede timpul şi gata eşti în Italia! Pleci la 11, ajungi la 11, cât de tare nu??

Am alergat de la gara până în centrul oraşului pentru că ştiam de pe net că la 1 se închid toate localurile unde poţi mânca.

Şi dintr-o dată mă opresc brusc:

image

Daaa! A fost exact ce ne trebuia după un drum care sincer chiar dacă a fost scurt, să fim sinceri e obositor să fi cu 2 ore înainte la aeroport, zborul în sine, traseul până în oraş, apoi până la cazare, te oboseşti, oricum ar fi.

Am luat 2 sandwichuri la pachet cu 7 euro, care au fost divine! Prosciutto, mozzarella, parmezan, rucola alt gust au aici.

Plecasem de acasă cu gânduri SF de a vizită 6 oraşe în 3 zile,plus Bari 7 :)))

Dar nu ai cum să nu vrei să vezi tot!!! Şi să vă arăt de ce mi-am propus asta:

  1. Polignano-a-Mare – Bari 37 km

This slideshow requires JavaScript.

  1. Matera -Bari 75 km

This slideshow requires JavaScript.

  1. Martina Franca – Bari 76 km

This slideshow requires JavaScript.

4. Locorotondo -Bari 70 km

This slideshow requires JavaScript.

5. Altamura -Bari 50 km

This slideshow requires JavaScript.

  1. Cel mai faimos din zona Puglia este Alberobello -Bari 55km

This slideshow requires JavaScript.

Intenţia mea a fost

  • Vineri : Polignano a Mare
  • Sâmbătă: Martina Franca, Locorotondo plus Alberobello
  • Duminică: Matera şi Altamura.

Dar din toate prezentate am fost doar în Polignano a Mare şi Matera. Am lăsat Alberobello special ca să am motiv să revin în Bari h hi hi

Am preferat să nu mă grăbesc, să am timp să savurez fiecare view. Doar asta înseamnă concediu nu? Dar voi dacă sunteţi mai viteji puteţi să folosiţi traseul propus de mine exact în ordinea menţionată pe zile, adică pe traseul trenului fără să trebuiască să schimbaţi transpotul.

Centrul oraşului Bari(centrul vechi) este diferit faţă de restul oraşului. Doar străduţe înguste, gen Grecia, şi accesul maşinilor este interzis.

imageimageimageimageimageimageimageO să vă pierdeţi de fiecare dată, mai ales dacă aveţi cazare în centru.

Ce vă recomand eu înainte să vă arăt şi mai multe poze:

Top of the list este să încercaţi pizza, mai multe chiar…cu blat subţire, pe vatră, prosciutto, mozzarella, cu sos de tomate, rucola, zucchini, vinete feliuţe feliuţe, delizioso!!

Îngheţată! Să nu treacă o zi fără o cupă de îngheţată! Pentru că este pur şi simplu delicioasă. Acum rad când mă gândesc la Îl gelato di Bruno unde se înghesuie toţi în Timişoara pentru că e ‘bună’.  

Paste, focaccia, berea Peroni, vinul local, fructe de mare, cafea, prosecco, croissante, street food, platouri cu mozzarella şi prosciutto şi prosciutto şi iar prosciutto pe toate gardurile :)))

This slideshow requires JavaScript.

Pe toate trebuie să le încercaţi măcar o dată!

Nu vă dau detalii despre localuri pentru că e plin pe Trip Advisor, eu am plecat cu lista de acasă unde să mănânc şi nu m-am ţinut de nimic, pentru că îţi fură ochii alte localuri, mirosuri puternice de vanilie, unt, pizza, vrei şi aia, vrei şi acolo…umblaţi pe străduţele înguste până găsiţi ce vă place, meniul este la vedere mai pentru toate localurile.

Un must este să încercaţi street food! Focaccia cu 1 euro, croissante cu prosciutto şi spanac, ai putea trăi regeşte doar din buticurile locale deschise în casa cuiva… Aici se înghesuiau oamenii şi stăteau să aştepte cu număr de ordine.

Ghidaţi-va după miros şi lume multă şi nu aveţi cum să daţi greş 😉

Şi nu îl ultimul rând o plimbare pe faleză…dimineaţă şi seara ca să vă luaţi aerosoli.

This slideshow requires JavaScript.

Ca şi concluzie vă sfătuiesc să combinaţi vizitatul cu gustatul din toate!

Chiar dacă îi acorzi doar o zi oraşului, ai timp să vizitezi tot, să te plimbi pe faleza lungă şi să şi dormi la prânz :))

Italienii vorbăreţi şi gălăgioşi exact cum îi ştim, dar fiecare are farmecul lui.

Cazarea am făcut-o pe Booking, am găsit chiar în centrul vechi un B&B cu 135 euro pe 3 nopţi plus mic dejun, la sfârşit de aprilie. Eu zic că este un preţ foarte bun pentru Italia. Zborul cu wizz air din Timişoara, a fost 100 ron de persoană dus-întors.

Bari nu este un oraş scump comparat cu alte părţi nordice ale Italiei. Un exemplu: în Bari pizza la restaurant este 6-7 euro, în Bologna 10 euro.

This slideshow requires JavaScript.

V-aţi luat deja biletul?

CITEȘTE ȘI:

Valea Wachau – Austria

Sejur în provincia Alicante – Spania

O săptămână în Valencia partea I

Riga – vacanţă la Marea Baltică