Mașina de spălat – un lux sau o necesitate?

Spălatul zilnic al vaselor, nu e ceva opțional, ci din contră 😁! Mie, personal, îmi consumă mult timp și nu prea e o activitate relaxantă, dacă am și gătit înainte de asta! Soțul meu zice că se relaxează atunci când spală vasele după cină, dar pentru mine nu mai e o activitate așa plăcută, pentru că obișnuiam să spăl, zilnic, mai multe ture de vase!

Da, cu cât gătești mai mult, cu atât ai mai multe vase de spălat! 🙂

Noroc cu Thermomixul, că nu am atât de multe oale și tigăi de spălat, dar când ai 2 copii și le gătești aproape zilnic, tot se strâng destul de multe farfurii și tacâmuri.

Norocul meu a fost că o dată cu mutarea noastră la sat, la părinții mei (la vreo 600 km de Timișoara), ni s-a pus la dispoziție o bucătărie spațioasă, visul orcărei gospodine!

Mi-am adus Thermomixul, pentru că mă obișnuisem foarte mult cu el și aparatul de făcut pâine, foarte folositor la sat, dar nu numai!

Între timp, am mai făcut 2 achiziții: o mașină de spălat vase și o oala sub presiune. Voi povesti într-un post viitor despre oala sub presiune Instant Pot 😍 .

Am cerut recomandarea unei bune prietene pentru alegerea mașinii de spălat, pentru că îmi aduceam aminte cât de mult o lăuda atunci când s-a mutat la casă nouă, atunci când și-a mobilat complet bucătăria.

Am ales un model de la firma Grundig, cu 14 seturi, 8 programe, varianta independentă, nu încorporabilă, din motive personale. Fiind o mașină cu multe seturi, ocupă mai mult spațiu, dar pentru mine e ideal pentru ca am așezat pe ea oala sub presiune Instant Pot.

La început nu știam cum se așează vasele sau cum să setează programele, dar am învățat destul de repede! Cel mai des, folosesc un program de 58 de minute, fiind și cel mai scurt ca și timp, cu un consum de ~10,6 litri de apă, dar le spală impecabil. Restul programelor au o durată mai mare de timp, cel mai lung fiind de 3 ore si 38 de minute, cu un consum de ~19 litri de apă. Consumul e bunicel, zic eu! 😀

Pentru famila noastră de 4 persoane, e de ajuns să setez o dată pe zi mașina de spălat vase, seara sau dimineața, atunci când e cât e cât plină cu vase. îmi economisește foarte mult timp!

Pentru o mașină de spălat vase, aveți nevoie de sare specială pentru mașina de spălat vase, aditiv de clătire și detergent special pentru mașina de spălat. Sarea și aditivul de clătire se pun mai rar, doar detergentul se pune la fiecare spălare.

Până acum am folosit doar detergent sub formă de tablete, nu foarte scump, unul obișnuit care se găsește la magazinele Lidl. Rolul sării și a aditivului este că nu lasă urme de calcar și le scot perfect uscate la sfârșitul ciclului de spălare. Chiar sunt mai curate decât le-aș spala eu manual!

Dacă doriți să o cumpărați online, vă recomand să faceți cumpărăturile prin aplicația Bonusway, veți găsi acolo multe site-uri cunoscute și veți primi înapoi, un mic procent din sumă, dar se adună în cont.Eu așa am făcut, am comandat de la Altex.

Vă doresc o zi minunată!

Rodica

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.