Taverna Sârbului – Gusturi din Balcani

Cu siguranţă, mulţi ați auzit de Taverna Sârbului. Eu una îmi amintesc de câte ori am trecut la Drobeta T. Severin cu maşina, pe lângă Tavernă, în drum spre bunici. Cred că aceasta este şi cea mai spectaculoasă zonă din România datorită panoramei cu ieşire la Dunăre.

Taverna Sârbului se găseşte în 6 oraşe din România:

  • Bucureşti
  • Sinaia
  • Braşov
  • Drobeta T. Severin (una din locaţiile noastre preferate 🙂 )
  • Constanţa
  • Timişoara

Câteva poze de la Drobeta T. Severin:

Dacă am ajuns la Drobeta Turnu Severin, trebuia să încercăm şi locaţia din apropierea noastră, din Timişoara. Aşa că în primele zile călduroase de la începutul primăverii, am decis să facem o scurtă plimbare, puţin în afara Timişoarei, să ne delectăm cu bucate din gastronomia sârbească.

Situat în drumul către aeroportul Traian Vuia din Timișoara, restaurantul este uşor de observat 😉 după acoperişul lor reprezentativ:

img_7339
Taverna Sârbului – Timişoara
Acum e primăvară, dar poza aceasta, mă duce cu gândul la terasa în curte, în plină vară !!

La ora prânzului, într-o zi de sâmbătă, nu era multă lume, de aceea, cred că nu este necesară o rezervare pentru un grup mic de persoane, dar cum consideraţi!

img_7338
Taverna Sârbului – Timişoara
IMG_8445
Taverna Sârbului – Timişoara
Cu greu ne-am decis asupra meniului, tocmai şi din cauza numărului mare de preparate, dar ceva îmi şoptea “pleskavitza, pleskavitza” :)) oricât priveam pozele cu preparate din peşte.

Mai jos sunt câteva poze cu meniul de la Drobeta T. Severin (fiind asemănător cu cel din Timişoara, poate doar meniurile prestabilite, diferă de la o locaţie la alta):

IMG_5835IMG_5830IMG_5834

Se zice că o farfurie cu mâncare face, uneori, cât o călătorie. Iar un prânz la Taverna Sârbului poate echivala cu o excursie – gustoasă – chiar în inima Serbiei. Dacă nu ați călătorit încă în Alpii Dinarici sau pe valea Moravei, dacă nu ați văzut Belgradul ori Voivodina ori dacă ați trecut Dunărea numai cu privirea, la Cazane, o porție zdravănă de plescavita (căci toate porțiile sunt mari, la noi, la Tavernă) vă va duce în toate locurile acestea minunate, în sunet de fanfară. Pentru că, știut e, sârbii știu să-și trăiască marile și micile bucurii în sunetul muzicii și… în aromele bucatelor tradiționale!” (sursa aici, site-ul lor oficial)

This slideshow requires JavaScript.

Meniul frumos colorat şi detaliat chiar cu timpul de preparare afișat, de care aici nu prea s-a ţinut cont, în locaţia din Timişoara, pentru că era doar un singur bucătar în acea zi.

Nu ai cum să vi până aici şi să comanzi o salată, cu asta cred că suntem toţi de acord :)) Pozele sunt apetisante şi te fac să cedezi pe loc!

La locaţia din Timişoara, ne-am dat frâu liber poftelor şi am comandat ce ni s-a părut mai gustos, apetisant şi dulce…neuitând de desert!

img_7336
Carne la grătar în sos picant, cartofi țărănești – 34.80 lei + 9.80 lei
img_7334
Pljeskavita și salată sopska – 29.80 lei + 14.80 lei
IMG_8453
Cartofi ţărăneşti şi ficăţei de pui – 9.80 lei + 29.80 lei
IMG_8449
Fasole cu cârnaţi şi salată de varză – 29.80 lei + 9.80 lei
Fasole cu cârnaţi, carne la grătar în sos picant, cartofi ţărăneşti, pljeskavita, ficăţei de pui şi desertul de 2 persoane (eu zic 2+) Clătite gratinate cu nuci.

Foarte bună şi suculentă carnea la pljeskavita în combinaţie cu pătrunjel şi ceapă, carnea rumenită bine pe grătar, iar împreună cu salată şi brânză rasă, a fost combinaţia perfectă!

Clătitele te îmbătau cu miros de vanilie şi nucă…doar că au venit foarte fierbinţi din cuptor şi ne-am fript limbile, nemaiavând răbdare să se răcească :))

IMG_8459
Clătite gratinate cu nuci – 29.80lei
Per total, a fost o experienţă savuroasă şi săţioasă, personalul amabil şi prompt. La sfârşit am primit şi o vedere, având pe verso un formular pentru feedback. L-am completat conştiincioase şi l-am înmânat ospătarului.

Bucate tradiţionale, porţii generoase, atmosferă plăcută şi seri cu muzică live, asta puteţi găsi la aceste restaurante cu specific sârbesc.

Recomandăm Taverna Sârbului dacă aveţi poftă de bucate autentice din Balcani şi nu aveţi timp să treceţi graniţa la sârbi :p

O zi frumoasă!

Andreea & Rodica

 

Leave a Reply

