Românesc și bun – Restaurantul Valahia

Nu e meșteșug a găti mâncarea, ci e meșteșug a o potrivi! (proberb românesc)

Se știe că nimic nu aduce oamenii împreună așa cum o face mâncarea bună! Așa am pățit și noi la restaurantul Valahia din Timișoara. Alături de niște prieteni dragi, am degustat mai multe preparate românești:

File de șalău la grătar 150g
  • File de șalău la grătar cu mămăliguță și piure de spanac 150g/250g/200g

De câteva zile îmi era poftă de spanac, așa că m-am gândit cu ce să îl combin și am ales file de șalău la grătar, desigur nu putea lipsi mămăliguța. Piureul de spanac a fost foarte foarte bun și mi-a plăcut prezentarea lui, într-un vas de ceramică, decorat cu smântână. După această porție generoasă, simțeam că nu mai pot mânca nimic, dar ospătarul ne-a “ispitit” cu un desert.

(Șalău 19lei + mămăligă 2.5lei + piure de spanac 7.5lei = 29lei )

Piure de spanac 250g

 

  • Medalion Valahia (grill piept de pui cu costiţă, cartof „uriaş” cu sos special, salată verde cu morcov) 250g/400g/250g – 30lei

Acest preparat putea fi pentru două persoane, a fost consistent și fresh în același timp, datorită salatei verde cu morcov. Prietena noastră a fost ajutată, deoarece acest preparat avea în jur de 800 de grame, clar se putea împărți cu cineva.

Medalion Valahia 800g
  • Fripturi asortate à la Valahia cu legume asortate (ceafă de porc, piept de pui, muşchi de vită,costiţă)  60g/60g/50g/30g/250g  15.5lei + 5.5lei = 21 lei

Din nou o porție generoasă 550g, potrivită pentru persoanele care vor să guste din fiecare tip de friptură: ceafă de porc, piept de pui, mușchi de vită și costiță. Până și alegerea legumelor a fost tot asortată 🙂 . Cine zice că mâncarea nu se poate ‘asorta’ ?

Fripturi asortate á la Valahia

Mi-a plăcut aranjarea mesei, amabilitatea și promptitudinea ospătarului, totul a dus la o atmosferă foarte placută, într-adevar aceasta locație ne-a surprins! Mai mult, aproape că s-a legat o prietenie între noi și ospătar! Am descoperit că avem lucruri în comun.

Orice am comandat din meniu….de la băuturi la preparate, toate au fost disponibile și asta mi-a făcut plăcut…profesionalism și implicare! Clientul e pe primul loc!

V-am povestit că dupa această cină bogată, ne cam luasem gândul de la desert, dar ospătarul politicos ne-a recomandat un desert perfect: Semifreddo 200g – 12 lei.

Acest desert minunat era tot ce lipsea acestei cine, era răcoritor, acrisor, iar bicuiții amaretti, sosul de fructe de pădure completau perfect. Plus că erau 2 bucăți pentru fiecare. Foarte foarte bun!

Prietenul nostru a rămas la clasicii papanași, dar nu a fost dezamagit!

În concluzie, recomand acest restaurant Valahia din Timișoara, pentru a vă delecta cu mâncare românească. Singurul minus pe care îl pot preciza e că atunci când am cerut nota, ni s-a adus fără acea copertă numită cartotecă, dar a fost ceva minor.

Cu prietenie,

Rodica

Leave a Reply

