Grătarul cu ștaif – adună toți pofticioșii!

 

Aveți poftă de ceva la grătar? Noi am găsit locul potrivit unde coastele la grătar sunt tentația zilei!

Am descoperit această locație atunci când firma noastră a organizat un summer barbeque ! Mmmm 😀 …ce bun a fost!

Deși pozițonat în centrul Timișoarei, nu cred că este cunoscut de toată lumea, pentru că e destul de recent deschis, având o terasă într-o curte interioară, dar ușor de găsit!

În interiorul restaurantului, nu sunt foarte multe mese, dar e amenajat draguț! Pe timp de vară, atunci când terasa părea neîncăpătoare, scoteau aproape toate mesele din interior să facă față numărului mare de clienți, care doreau să stea pe terasă (o fi și din cauza legii fumatului, cine știe?!).

Atunci când am ajuns la restaurant, au fost luați puțin prin surprindere, când am întrebat de rezervarea noastră, de 14 persoane,… dar s-au mobilizat rapid și au unit câteva mese pentru a rezolva problema. Nu știu de ce s-a întâmplat asta, cert e că alte mese erau pregătite pentru grupuri, cu pernuțe pe scaune, lumânări pe masă, dar noi nu am fost așa de norocoși 😦 .

Terasa era plină, plină,…noi deja așteptam de câteva minute bune să comandăm de băut, ajungând deja toți colegii.

(Nu știu de ce meniul se deschidea de la stânga la dreapta….părea puțin ciudat! )

This slideshow requires JavaScript.

 

Comandarea băuturilor s-a făcut destul de târziu, la intervenția noastră. Un coleg mai cu inițiativă, s-a dus personal la bar și a venit rapid cu băutura mult dorită…doar pentru el! Noi restul, am avut de așteptat! După ce am comandat, totul a venit greu…berea, apa, vinul și după alte minute bune, am primit și paharele de apă, pentru servirea vinului. Într-un fel am înțeles, multă lume, grup mare,…etc,… dar mie personal, mi s-a părut că personalul care ne-a servit era vizibil debusolat, cu greu făcând față cerințelor și comenzilor noastre :(.

Aproape toți colegii parcă s-au vorbit, am comandat coaste cu cartofi (cartofi de Belinț), doar vreo 2 colegi au vrut cartofi wedges și alții doi au cerut burgeri.

Foamea s-a intensificat și mai mult, mai ales că venisem după o zi de lucru și nu am vrut să ne stricăm foamea cu altceva, ci în seara asta mâncăm barbeque adevărat!

După vreo oră, ca prin minune, au apărut pe masă doua boluri cu nachos și 2 sosuri. Pfoai!!…asta însemna că mâncarea noastră mai are cale lungă până să ajungă la noi, …sau așa am presupus! Am apreciat gestul, dar nu înțeleg de ce s-au adus aceste gustări atât de târziu? Erau și mai bune în primele 20 de minute de așteptare,… dar poate că suntem noi prea cârcotași !

După o oră jumate de așteptare (deja nu mai puteam sta pe scaun, simțeam că am amorțit, scaunul fiind de lemn), începeau să vină farfuriile cu coaste și cartofi, le aduceau pe rând, întrebând cine a mai comandat coaste cu cartofi..etc. Lipseau doar câteva farfuri cu coaste și cartofi wedges, dar ospătara tot întreba de zor cine mai are coaste cu cartofi noi, adică de Belinț. Noi, ne uitam la fiecare, cine nu-și primise comanda,… iar până la urmă, văzând că ne roagă cu mâncarea gata,… colegii mei au renunțat la ce au comandat inițial, și au zis că vor ei farfuria, crezând că la o comandă așa mai numeroasă, nu au mai ținut cont și au făcut aceeași cartofi la toți,….în fond, erau tot cartofi 🙂 .

Mai trebuia să sosească burgerii pentru 2 colegi, dar comanda se lăsa și mai mult așteptată. Când surprizăăă…!!! Au apărut și porțiile cu cartofi wedges,… evident prea multe porții,… ceva nu a fost notat clar :(. Ospătara nedumerită, nu știa unde să mai pună cele două farfurii comandate. I s-a explicat că noi am comandat majoritatea cu carofi Belinț, dar cum au venit mai multe porții, noi am acceptat ce ne-a adus și probabil s-a greșit notarea comenzilor, pe semne că era mult prea mult pentru personal în acea seară.

Nu mi-a plăcut atitudinea ospătarei, parcă noi eram de vină pentru eroarea comisă, se întreba dacă nu am fost mai multe persoane atunci când ne-a luat ea comanda….dar noi i-am spus că rezervarea a fost de 14 persoane…și poate să numere câți eram la masă, pentru că nu a plecat și nu a venit nimeni în plus….și nimeni nu a comandat mai mult de o porție 😀 ! A plecat cu farfuriile la bucătărie, vizibil supărată,.. dar nu rețin să își fi cerut scuze sau să fi părut că își asumă greșeala făcută!

Coastele au fost excelennnnnnteeeeee!!!!!! Și cartofii la fel! 

Am revenit în altă zi cu soțul meu, să mâncăm….și eram curioasă dacă acum servirea va fi diferită.

Mâncarea a fost și de data asta la înălțime, iar timpul de așteptare a fost considerabil mai mic!  Porții imense …și incredibillll… am mâncat tot, până nu a mai rămas nimic în farfurie!

La început mă gândeam să încercăm și un aperitiv, iar la sfârșit un desert, dar din păcate, am fost cam la limită cu timpul și nu am vrut să risc, neștiind cât va dura dacă mai extindeam comanda. Oricum porția de aripioare de pui și cartofi a fost mare și sigur nu mai puteam mânca și altceva!

Coaste de porc cu sos bbq 28lei (350g) + Cartofi prăjiti de Belinț 7lei (150g)
Aripioare de pui cu sos bbq 17lei (350g)+ Cartofi prăjiti de Belinț 7lei (150g)
Pofticioșii au mâncat tot 🙂 ! 
În concluzie: merită încercată locația cu toată încrederea, mâncarea face totul,… în schimb servirea de acolo, dacă aș putea, aș îmbunătăți-o pentru că prețurile și ambianța aduce a restaurant cu gust, unde, sincer, ospătarul trebuie neapărat să se descurce, să știe să îți recomande un vin, ceea ce la prima experiență nu s-a prea întâmplat. Tind să cred că e o afacere de familie, unde poate ospătara e chiar fiica sau nepoata bucătarului. Chiar și soția bucătarului servea la mese sau ajuta, nu știu dacă lua și ea comenzi. Consider că primul contact într-un restaurant e persoana care te întâmpină, persoana care te serveste, chiar dacă e caniculă afară, eu personal, mă bucur când pot să identific un ospătar de restul clienților, când ospatarii au o uniformă și îmi dă într-adevăr senzația că mănânc la un restaurant și nu la cineva în vizită!

Personal, recomand și dau mult potențial restaurantului Grătarul cu ștaif și apreciez munca echipei și în primul rând a bucătarului, care a și participat la Iadul Bucătarilor, emisiune culinară cunoscuta în Romania,… probabil că acest restaurant e visul lui deja împlinit și ne bucurăm că i-am trecut pragul!

Cu cele mai bune intenții,

Rodica

 

Leave a Reply

