Benvenuti a Milano!

You may have the universe if I may have Italy! – frumos spune Giuseppe Verdi

Am să vă povestesc în câteva rânduri experienţa unui scurt city break în Milano.

Cu ocazia concertului Beyonce – Formation World Tour, am ales capitala modei, Milano, în perioada 17-19 Iulie. Da ştiu, puţine zile.

Am pus concertul pe primul loc şi am zis că ajung 2 zile să mai hoinărim prin oraş. Dar normal că nu îţi ajung 2 zile.

Mi-am făcut temele de acasă, ca deobicei, m-am interesat care sunt obiectivele turistice de top, plus încă câteva gelaterii/patiserii, pentru că fiind în Italia nu poţi să pleci fără să încerci gelato, cappuccino davvero!

Pentru zborul Timişoara-Milano Bergamo am ales compania low cost Wizzair, pentru care am plătit ‘frumoasa’ sumă de 1000 ron pentru 2 persoane dus-întors.

image

Zborul a durat nesperat de puţin, în jur de 1 h 15 min. De la geam am putut admira superbitatea lacului Como, astfel încât atunci când am coborât din avion mă bătea gândul ‘nu mergem mai bine la Lake Como???’ :))

999home_0000como

Transferul dintre Bergamo-Milano Central Station 45 min. La cazare am avut imensul noroc de a găsi hotel chiar lângă gara centrală; Hotel Canova de 3 stele, cameră dublă standard, cu 113 euro 2 nopţi. Recomand hotelul, chiar dacă camera este micuţă, dar totul era foarte curat, nou, baie spaţioasă, iar patul a fost cel mai confortabil ever!

Zborul fiind foarte devreme din Timişoara, la 8am eram deja la hotel. Ne-am lăsat bagajul şi am fugit repede la metrou, destinaţia Duomo.

image

Am avut inspiraţie şi de data aceasta, pentru că fiind încă dimineaţă (nici cafenele nu erau deschise încă) toată piaţă Duomului era goală, linişte, aşa da!

După o sesiune de poze în voie, am făcut stânga spre Galleria Vittorio Emanuele II, plină de restaurante, magazine ale marilor designeri.

image

Mă tot uităm în jur pentru că ştiam de acasă că aici se află pe podea un taur pictat – simbol al oraşului. Pui călcâiul pe testicolele taurului, te învârtiţi de 3 ori şi vei fi norocos, sau asta e ceea ce spune legendă 🙂 Dar este amuzant pentru toată lumea care ajunge acolo.

galleria_toro.jpg

La o cafeanea cu vedere spre Dom, micul dejun se mănâncă în picioare. La fel se bea şi cappuccino!

image

Micul dejun italian la bar este ceva normal, un lucru rapid. Oamenii nu stau jos, ci iau în picioare la tejghea aşa numitul “bancone”.

Next stop:

Parcul Sempione – situat chiar în spatele castelului Sforzesco, este versiunea proprie din Milano Central Park. Sunt atâtea lucruri pe care le poţi vedea şi face, ai putea petrece cu uşurinţă o zi întreagă acolo.

This slideshow requires JavaScript.

De cealaltă parte a parcului veţi găsi la Arco della Pace, una dintre zonele cu viaţă de noapte din Milano şi unul dintre cele mai bune locuri pentru a merge la un Aperitivo!

Tot aici am mâncat o delicioasă pizza gigant! 7-8 euro fiecare.

image

Spre seară ne-am îndreptat carte zona Navglio.

This slideshow requires JavaScript.

Cei care aleg zona canalului din Milano vor fi întâmpinaţi de o selecţie năucitoare de pub-uri, baruri, restaurante şi alte localuri, plus muzică live şi alte atracţii seara.

Naviglio este un stup de activitate pe timp de noapte pe tot parcursul anului şi este ceva gen ca Mecca pentru Milano.

Aici am luat o delicioasă cină în doi :X:X :X Paella specific spaniol: 40 euro.

image

Cam atât din prima zi. Dar înainte de a încheia, am să va recomand Gelateria Grom din centrul oraşului.

This slideshow requires JavaScript.

A 2-a zi, dimineaţă am început in fugă, sau mai degrabă fugind de agitaţia de la Dom 😦

image

Am ajuns ţintă la faimoasa patiserie Luini.

luini-04

Dacă mergi la Dom şi veţi vedea o coadă lungă care iese din una dintre străzile laterale ale Corso Vittorio Emanuele, atunci trebuie să te opreşti imediat şi să urmezi mulţimea. Nu, nu veţi găsi o celebritate înconjurat de fanii lui / ei, şi nici nu vei găsi un artist de stradă care face performanţe uimitoare, nici o capodoperă de artă unde turiştii atrag.

Veţi vedea un mic magazin cu 2 fereastre, plin de oameni, cu un miros minunat: Luini.

Această locaţie a fost o instituţie pentru ultimele 3 generaţii de oameni Milanese. Şi, dacă-l găsiţi, atunci trebuie să vă oprţi şi să încercaţi una dintre celebrele panzerotti ale sale, un aliment tipic street food din Puglia, regiunea care se află încălcâiul peninsulei italiene.

image

Pentru ultimul obiectiv am ales biserica San Bernardino alle Ossa.

San Bernardino alle Ossa este o biserica înfiorătoare în Milano decorată cu cranii umane.

imageimage

Se pare că în secolul al 13-lea un cimitir local a rămas fără loc. Cadavrele de la spitalul din apropiere se aglomerau – nu aveau loc să-i îngroape. Aşa că oficialii au început să sape scheletele vechi, deplasându-le din cimitir într-o camera mică. În cele din urmă o biserica a fost construită lângă camera de oase.

Cam atât a fost pentru noi excursia în Milano. Am fi dorit să exlorăm mult mai multe dar timpul a fost scurt. Oricum am văzut suficient pentru 2 zile, mă declar mulţumită!

Ultimele sfaturi la final, plus câteva poze..

  1. În luna iulie, toate magazinele din Milano aveau reduceri. Şi când zic reduceri mă refer la REDUCERI! Ţin minte bijuterii Svarovski reduse şi 70%. Şi acum îmi pare rău că nu am avut timp să cutreier magazinele 😦

  2. Un abonament pe o zi, cu transport full inclus este 4.5 euro, 2 zile 8.25 euro.

  3. Preţurile la restaurante, nu au fost de speriat, în ideea în care găseai să mănânci lejer şi cu 10-14 euro de persoană. Pizza şi sub 10 euro în centru.

  4. Aveţi grijă în piaţă Domului nu acceptaţi nimic de la nimeni. Toţi vor sări pe tine să îţi vândă, chiar să îţi pună în braţe tot felul de brăţări doar să le cumperi. Să nu acceptaţi boabe de porumb pentru a hrăni porumbeii, totul este pe bani!

  5. Nu am intrat în Dom. Ştiam că intrarea este liberă fiind biserică, dar la faţa locului se pare că doar intrarea era 2 euro. M-am încăpăţânat şi am refuzat, oricum coada era infernală la bilete.

This slideshow requires JavaScript.

Linkuri utile pentru mine:

  1. Razvan Pascu, ce nu trebuie ratat în Milano: https://razvanpascu.ro/2009/06/21/ce-nu-trebuie-ratat-in-milano/
  2. Aliceee traveler: http://aliceee-traveler.blogspot.ro/2011/12/milano-orasul-care-m-lasat-masca.html

  3. Milano într-o zi: https://extravita.ro/2013/11/19/ce-poti-face-intr-o-singura-zi-la-milano/

  4. Milano în 3 zile: http://vacantevacante.com/am-fost-acolo/italia/ciao-milano/

  5. Plus multe postări de pe site-ul ‘am fost acolo‘.

travel-quotes-paulo-coelho

 

