De ce nu încerci Dubaiul următoarea excursie?

Scopul postului este de a dizolva mitul ‘Dubai e scump, acolo merg doar cei care au bani’.

Aşa am crezut şi eu înainte să mă documentez, văzând ofertele destul de piperate ale agenţiilor de turism 600,700 euro de persoană!

Dacă v-aş spune că ieşiţi mai ieftin în Dubai decât într-o ţară europeană? Stând şi la hotel 4-5 stele? Daa!!!

În 2015 mi-am dorit o excursie mai exotică, am zis că o să scot din buzunar 1000 euro pentru ceva mai altfel. Iniţial mă gândeam la Bali(Indonezia), dar cum riscurile să capeţi o boală de acolo, sau să fi muşcat de un ţânţar, să faci toxiinfecţie alimentara, etc, erau destul de ridicate am zis: Nu mersi !

Apoi mi-a picat gândul la Dubai.

Şi ce mare mi-a fost mirarea când am văzut ce uşor poţi să ajungi, şi ce accesibil este, ba chiar mai lux decât îţi vei permite vreodată într-o ţară europeană.

Perioada a fost sfârşit de vara, 3-8 Septembrie, 5 nopţi.

Am citit până nu am mai putut despre Dubai, toate postările posibile.

Zbor din Budapesta-Dubai 2000 ron, 2 persoane plus bagaj mare de mâna amândoi.

La început de Septembrie, Dubaiul fierbea la propriu, asta fiind şi marea mea teamă, căldura! Din cauza aceasta, majoritatea hotelurilor aveau oferte de vara foooarte atractive.

Am avut de ales între un hotel de 5 stele pe plajă, şi un apartament de 4 stele în centru vechi al oraşului.

Dacă ai cazare pe plajă, cu greu ai access la metrou:

dubai_metro_map_thumbnail

Şi cum de plajă, nu prea se punea vorba fiind cald, am ales hotel-apartment Burjuman Arjaan by Rotana, link aici. 250 euro pe 5 nopţi, 2 persoane, un apartament cu 2 camere, 70 mp.

Am ajuns destul de obosită după 5 ore de zbor, dar când am intrat în hotel, şi, mai ales, am văzut apartamentul, mi-a trecut tot, instant. Mă simţeam ca o vedetă într-un hotel de lux! :))

A fost cea mai bună alegere zic eu, hotelul era amplasat direct într-un mall, jos, la subsol aveam Carrefour, şi în mall era şi staţia de metro, mai bine de atât nu se putea.

Când vine vorba de mâncare, nimic exagerat la preţuri. Am ales să mâncăm mai mereu, specific locului:

This slideshow requires JavaScript.

Şi încă ce bun era totul!! Foarte mult ma ajutat site-ul Zomato. Site mai complet ca acesta nu am văzut niciunde. Restaurante separate pe categorii de preţuri, zone, gen de bucătărie, prânz, cină. Şi partea bună este că au şi aplicaţie de mobil.

Înainte să plec în concediu, nu cred că era săptămâna să nu întru pe Zomato, şi să mă gândesc: ‘Eu o să merg acolo! Wow!’. Îmi plăcea să răsfoiesc, dar şi să îmi fac idee de preţuri.

Şi acum vreau să va spun câteva lucruri utile pentru vacanţă voastră în Dubai:

1. Teama mea cea mai mare a fost căldura, ţin minte încă de când am aterizat şi urma să ies din avion, doar ideea că urmează să dau cu nasul de aerul înăbuşitor, îmi creea anxietate :)) Şi întradevăr, primul gând a fost: ‘Aaa, ok, deci aşa e aici…’. E ca şi cum ţi-ai bagă capul într-un dulap stătut în soare 5 ani. Asta a fost primul sentiment, de căldura stătută. Nu se compară cu nici o zi caniculara din România din ultimii 100 de ani. Dar fiind totul atât de nou şi şoc, pot să spun că nici nu am sesizat năbuşeală, am mers pe stradă şi seara când erau 38 grade, şi nu transpiram!! :)) probabil corpul era şi el şocat şi nici de transpirat nu îi mai ardea :))

Dar nici o teamă, Dubai-ul nu are trotuare, doar străzi de 5-6 benzi pe sens, trotuarele la ei sunt în interior, unde este climă:

dubai city streetsStreetview-leader

122Metro_Dubai_002

2. Dacă doriţi la plajă, apa marii este extrem de caldă şi plăcută, cumva ca şi cum ai merge la Szeged într-un bazin de 30 şi ceva de grade. Nisipul este extrem de fin şi auriu, plajele sunt de vis! Şi căldura nu este aşa mare aici, fiind lângă apă. Dacă doriţi plajă amenajată cu şezlonguri, umbreluţe, cabine de dush/schimb, să nu uitaţi să verificaţi dacă în ziua respectivă plaja nu este destinată doar pentru femei.

2015-09-05 16.14.01

20091220_dubai-marina1439669712_plyazhnyy-2maxresdefault

3. De ce să te simţi doar ca un turist când poţi să intri în personaj? Va invit să încercaţi ţinutele lor, pentru că vă pot fi de folos, mai ales pe vreme foarte caldă. De ce să umbli în maieu şi cu capul gol pe căldură la 35 grade?

This slideshow requires JavaScript.

Pentru noi a fost ca un fel de halloween 6 zile. Am venit de acasă cu o groază de eşarfe pe care mi le puneam în cap ca şi hijab, dar am şi vrut să încercăm costumele lor tradiţionale.

Aşa că am mers în bazar şi după o negociere am scos la 400 lei 2 costume unul de femeie şi unul de bărbat. Şi aşa am ieşit în oraş :)) Îmbrăcând ţinutele lor, te simţi imediat altcineva, e ciudat cât poate să facă o haina. A fost amuzant… o groază!!!

2015-09-05 21.37.10

Eu zic că m-am încadrat foarte bine în peisaj:))

Aşa numai bine, nici în bazar nu mai trag toţi de tine să le intri în magazin. Cine ar îndrăzni să i se adreseze unei femei musulmane??

4. Vizitaţi centrul vechi, acolo unde sunt bazarele. Haine, mirodenii, aur. La aur nu va recomand, nu cred că ieşiţi mai ieftin ca în România.

This slideshow requires JavaScript.

Dar eu m-am întors acasă cu o plasa de ingrediente şi mirodenii:))

13401079_1013944295353372_649470976_n

Plus henna să îmi pictez pe mâna, şofran, praf de vainilie, ulei de argan, ceaiuri, cafea, săpunuri aromate, pentru mine, părinţi, dar şi să dau la prieteni. Pe tot ce vedeţi pe masă, m-am înţeles la 100 ron.

Prin toate mall-urile miroasea puternic a parfum oriental, arăbesc: amber, piper, mosc, măr, scorţişoară, şofran, cedru, cu note de baza: lemnos, animalic, mosc, oud.

Trebuia să am şi eu, te îmbată parfumul lor de-a dreptul:

13318865_1013944262020042_1680780738_n

Mi-am ales 2 parfumuri din brandul Swiss arabian parfumes. 150 ron ambele, pentru că am tocmit bine :)) mai ales când eşti îmbrăcat de-al locului.

5. Nu va faceţi iluzii că o să vizitaţi totul! Distanţele sunt enorme între punctele turistice. Dubai-ul se intinte pe o distanţă de 70-80 km. Nu pot să zic exact că au un centru, ca orice alt oraş european. Dar măcar punctele cheie: Burj Khalifa, The Dubai Mall, Palm Jumeirah, Dubai Creek, plimbare pe The Beach at JBR, Dubai Marina, Madinat Jumeirah să le treceţi în calendar.

Noi am ratat Palm Jumeirah 😦 dar pur şi simplu cu greu puteai să mergi în 2 locuri în aceeaşi zi, şi să nu alergi de nebun dintr-o parte în altă.

Va recomand Dubai Museum din centrul vechi, unde vi se prezintă întreagă istorie şi evoluţie a oraşului, începând de pe vremea când era un simplu sat de pescari, şi practicau scufundarea în mare după perle. 3 lei intrarea de persoană.

This slideshow requires JavaScript.

Alegeţi să vizitați o moschee a lor. Trebuie să te interesezi totuşi în care este permisă şi intrarea turiştilor.

268

6. Biletele de metro încep ca şi preţ de la 2 lei pe distanţe până în 3 km, şi ajung până la 6 lei pentru distanţe mari, cum ar fi să treci dintr-o zona în altă.

image

În metrou că şi în oricare altă parte a oraşului, este o curățenie şi un lux incredibil. M-am bucurat de vagonul destinat doar femeilor, pentru că la anumite ore, metroul tinde să se umple, şi de ce să stai să te înghesui cu toţi indienii şi chinezii? când poţi să stai frumos doar cu femeile, unde era mereu loc să stai jos. La fel este şi la autobuze, jumate este doar pentru femei, restul mixt.

De la aeroportul Al Maktoum, până la hotel, sunt în jur de 70 km. Chiar dacă era autobuz de la aeroport până la prima linie de metro de unde puteai ajunge oricunde…am ales să luăm taxi pentru că eram super obosiţi după un zbor de 5 ore cu wizz.

Nu săreai tu pe un taxi care vroiai tu, era cineva angajat să te îndrume către primul taxi din coadă. Călătoria a durat în jur de 45 min, şi a costat undeva la 100 ron. Preţ foarte bun, având în vedere distanţa foarte mare, maşină nouă, climă, muzică ambientală, nu poţi compara cu nimic de la noi.

7. Nu ai să vezi în nici o ţară europeană atâta curăţenie, siguranţă că aici. Dubai are sub 1% criminalitate. Fără oameni ai străzii, câini, nici un pic de mizerie, gunoi, etc Aici nu vi să urli pe străzi,să te îmbeţi, eşti ridicat imediat, nu țipi, nu faci scandal, fără afecţiune cu tentă sexuală în public. Totul civilizat, te simţi complet în siguranţă şi undeva într-o lume din viitor.

Am mers nonstop cu rochie lungă de o târam pe jos,iar când ajungeam acasă, era perfect curată.

8. Ca ultimă chestie, ca şi fată, m-am simţit complet în vacanţă, pentru că odată ce ieşi din hotel, bărbatul face tot, nimeni nu se adresează femeii. Vrei o sticlă de apă, o îngheţată? îţi ia bărbatul. La masă la restaurant, tu îi spui soţului/iubitului tău ce vrei să comanzi, şi el spune mai departe chelnerului. Nu se uită nimeni la tine, nu te întreabă nimeni de vorbă, nu te chinui să ridici un deget. Vrei ceva? îţi rogi iubitul şi el trebuie să facă pentru tine :))

 

Ca şi concluzie, excursia noastră a fost una completă, plină de lux, şi şoc, o nouă lume, alt grad de civilizaţie şi curățenie, totul la superlativ.

This slideshow requires JavaScript.

În jur de 520-550 euro ne-a costat pe noi transport + cazare hotel apartament 4 stele. Încă pe atât de consum amândoi, şi asta a fost excursia noastră de 6 zile în Dubai. Şi am mâncat de toate, când am vrut, unde am vrut.

Am ieşit cu muuult mai ieftin decât orice oferta de la vreo agenţie de turism.

Am păstrat şi 1-2 ieşiri mai fancy, gen 2 cafele şi o prăjitură 70 lei :)) dar de ce nu? Care e farmecul dacă nu încerci. Munceşti un an întreg pentru o excursie. Meriţi!

This slideshow requires JavaScript.

Dacă vreţi altceva de la excursia voastră şi la acelaşi preţ, eu zic să nu mai staţi pe gânduri şi să vă rezervaţi următoarea ieşire în Dubai.

Orice întrebare aveţi, găsiţi pe internet. Site-uri în limba română o groază, şi nu va lăsaţi intimidaţi de tot ce citiţi 😉 De ajutor a fost postarea lui Razvan Pascu, impresii de vacanță, călător de meserie, dar cel mai mult site-ul ‘am  fost acolo‘,link aici.

Vara deja a venit, deci ce planuri ai?

 

