De ce să mergi în Budapesta?

Nu o să încep prin a descrie fiecare obiectiv în parte, top 10/15/20 atracţii, etc, pentru că sunt destule site-uri care fac asta, un link găsiţi aici.

Mi-aş dori chiar să va conving să mergeţi în Budapesta, mai ales ales dacă staţi în vestul ţării(Timişoara).

Ştiu că lenea e mare, şi se găsesc ‘n’ motive să tot amâni o excursie: “nu am timp”, “e scump”, “e departe”, “daaa, am auzit că e frumos în Budapesta, aş vrea să merg…dar nu acum…”.

De când şi cu nouă autostrada Timişoara-Budapesta, chiar nu ai motiv să te fâstâceşti. Din când în când, meriţi un weekend getaway, să scapi de prăfăria din Timişoara, rutină, servici-acasă.

Drumul durează nu mai mult de 3 ore, cu tot cu ieşit din Timişoara, ajuns la cazare. Cazare slavă Domnului ai de unde, nu merită să te chinui cu alte site-uri; Booking este ideal, cu peste 2000 de locuri de cazare în Budapesta.

Ultima mea escapadă în Budapesta a fost în weekendul 9-10 Aprilie, 30 euro pe noapte Astoria apartments, chiar în centru.

Personal niciodată nu am dat mai mult de 30 euro, pentru că fiind atâtea posibilităţi de a alege, mereu găseam ceva ieftin, îmi amintesc că am stat în spatele Basilicii Sfantului Stefan cu 20 euro pe noapte; de 1 mai şi cu 10 euro pe noapte la B&B(bed and breakfast).

sfantul-stefan-budapesta

Dacă te afli prin capitală Ungariei a 2-a, a 3-a oară, îţi recomand să îţi iei o zi să vizitezi împrejurimile Budapestei, numai bine scapi de agitaţia unui oraş mare, plin de turişti.

Ceva mai apropiat de capitală sunt dealurile Buda: Zugligeti Libego la doar câţiva km de Budapesta.

O plimbare cu telescaunul, cine ar fi crezut? Dar daaa, şi încă ce frumos a fost !!! Am ajuns sus, unde urcând în turn aveam panorama 360 grade, aer curat, răcoare.

Să admiri oraşul de la înălţime, a fost mai înfricoşător la coborâre, pentru că priveliştea îţi tăia respiraţia la propriu:

image

Am ales să fac poze să nu mă apuce ameţeală :)))

O altă excursie de o zi am avut-o la Szentendre la numai 30 min cu autobuz/tren/maşină. Nu are sens să folosiţi maşina personală, trenuri şi autobuze sunt o groază, nu uitaţi, aici nu sunteţi în România :p.

Szentendre-Budapesta aici.

Pe malul Dunării, un sat idilic, plinnn de străduţe pietonale, imediat mi-a dat impresia de Grecia, fiind şi la Dunăre. Linişte, verdeaţă, cafenele, cofetării, restaurante câte vrei, cel mai bun langoş din împrejurimi :))

image

Am luat la pas cât am putut, ne-am bucurat de privelişti, de linişte, mâncare bună, ne felicităm că am ales să ne petrecem o zi în Szentendre.

Va mai arăt câteva poze:

imageimageimage

Ultima ieşire a fost la Visegrad, istorie, obiective, poze găsiţi aici.

Am ajuns datorită concursului Spartan race care pentru etapa de Sprint(cea mai uşoară cursa), s-a ţinut în Visegrad, datorită reliefului, dealuri, vai, numai bun pentru obstacole.

Cursa mi s-a părut grea, doar pentru cei pregătiţi gata să se târască prin nămol 100 m în timp ce cari saci de nisip (după cum îi puteţi vedea pe cei doi de mai sus zgribuliţi de frig şi plini de noroi); te urci pe frangii, arunci cu suliţa, peste 20 obstacole de genul pe o distanţă de 8.5 km.

Dar la sfârşit am fugit către iubitul meu învingător, mândră când am văzut că a terminat şi medalia grea îi atârnă la gât #feelingproud:

image

La întoarcere, pe maşină, admirăm frumuseţile satului, şi doar asta îmi spuneam “Data viitoare venim aici o zi”. Un sat pe malul Dunării, dealuri, spa, ponton pe apă:

Îmi părea rău doar că am prins aşa frig, pentru că fiind între dealuri şi la apă, vara nu poate decât să fie o plăcere să te plimbi până sus la Citadela:

This slideshow requires JavaScript.

După toată agitaţia cu spartan race, seara ne-am delectat cu un meniu autentic unguresc la restaurant Aszu din centrul capitalei.

This slideshow requires JavaScript.

Preţuri pe măsură, dar totul a fost la superlativ. #finedinnig

Şi cum în prima zi nu am reuşit să mergem la o prăjitură #cevadulce, adoua zi a fost un ‘must’ înainte de plecarea spre casă.

Am ales Desszert Neked. Explozie de dulceaţă şi ciocolată, macarons, salted caramel flavor.

Prăjiturelele erau în jur de 700-1000 HUF echivalentul a 10-15 RON.

This slideshow requires JavaScript.

Cel mai bun macaron din estul Europei :))
Şi cum de un an încoace păstrăm tradiţia de a merge cel puţin o dată la Jack’s Burger, nu am făcut nici de data aceasta excepţie. One juicy Jack’s burger coming up:

image

Preţurile nu sunt deloc mari, între 10-30 RON plus o porţie de cartofi inclusă în preţ. Meniu aici.

O să mă opresc aici, despre Budapesta şi împrejurimi, se pot scrie articole întregi. Fiind aproape de Timişoara, de cel puţin 4-5 ori pe an aleg să fug aici un weekend, pentru atmosfera, mereu descoper ceva nou de vizitat, exploarat, simţi că eşti într-un oraş civilizat şi îngrijit din UE.

Vara tot centru se transformă într-un imens festival, seara este plin de tineri pe străzi, toate parcurile sunt pline, muzică live, fiecare grup are cel puţin o sticlă de vin, îţi da impresia de o discotecă live pe străzile oraşului, care nu doarme niciodată( a 2-a zi dimineaţa, totul este impecabil, nici urmă de mizerie).

Preţuri, indiferent de restaurant, local, pub, cafenea, market, sunt mai mari o idee, doar e capitală, dar asta să nu e un motiv de ezitare.

Ca şi concluzie: Sunteţi tineri? Lucraţi 40 h pe săptămâna? Aveţi maşină personală? Atunci ce mai aşteptaţi? Urcaţi-va în maşină şi la drum! Doar aşa va lărgiţi orizonturile, şi va veţi elibera mintea de cotidean.

Sunt o mulţime de opţiuni pentru tineri, începând de la cazare, mâncare, localuri all you can eat; doar să vrei să mergi, banii sunt puţini în orice perioada a anului :))

Buletin, harta cu gps pe telefon, şi ceva forinţi -> #gotravel

 

 

 

 

